Cera sucha i wrażliwa- jak sobie z nią radzić?

Jeżeli Twoja cera ma skłonności do zaczerwienień, jest bardzo podatna na podrażnienia np. podczas stosowania silniej myjących kosmetyków lub peelingów, a oprócz tego daleko jej do gładkiej to oznaki tego, że podobnie jak ja jesteś nieszczęśliwą posiadaczką cery suchej. Zapewne te z Was, które mają cerę tłustą powiedzą, że pielęgnacja cery tłustej jest dużo bardziej pracochłonna i wymaga więcej uwagi. Owszem, w przypadku cery tłustej występują aspekty takie jak świecenie twarzy, mniejsza trwałość makijażu itp. Jednak zarówno cera tłusta jak i sucha wymagają od swoich posiadaczek troski, tylko każda z nich potrzebuje czego innego.

Zacznijmy może od tego, co szkodzi cerze suchej. Jak sama nazwa wskazuje jest ona bardzo podatna na wysuszenia i odwodnienia- może być to spowodowane zbyt wysokimi lub zbyt niskimi temperaturami (najgorsze dla cery suchej są srogie, zimowe mrozy), długim przebywaniem w klimatyzowanym pomieszczeniu a przede wszystkim nieodpowiednią pielęgnacją.

Zaniedbanie potrzeb skóry suchej grozi takimi konsekwencjami jak utrata jędrności i naturalnego blasku (skóra przyjmuje niezdrowy odcień), łuszczeniem niektórych partii skóry, szybszym pojawianiem się zmarszczek. Zwykły krem nawilżający da naszej skórze dużo, ale nie możemy opierać swojej pielęgnacji tylko na nim.

Jak więc postępować ze skórą suchą? Przedstawię Wam teraz 5 łatwych kroków i gwarantuję, że jeżeli wprowadzicie je w życie Wasza cera Wam za to podziękuje.

1. Przede wszystkim zainwestuj w dobry krem nawilżający. Musisz znaleźć taki, który naprawdę w zauważalny sposób będzie nawilżał Twoją skórę i sprawiał, że staje się bardziej miękka. Może to być zarówno krem drogeryjny, jak i apteczny. W moim przypadku dobrze sprawdzają się kremy z ekstraktem z rumianku.

2. Pielęgnuj skórę olejkami. Od jakiś 6 miesięcy przynajmniej 3 razy w tygodniu staram się nakładać na twarz olejki (polecam te z Evree). Od niedawna stosuję do demakijażu olej kokosowy i zauważyłam poprawę kondycji mojej skóry.

3. Stosuj kosmetyki odpowiednie dla skóry suchej. Nie męcz jej ciężkimi, matującymi podkładami czy silnie myjącymi kosmetykami. Z tym rodzajem skóry trzeba postępować delikatnie, dlatego zrezygnuj ze zbyt częstych peelingów, które mogą bardzo pogorszyć stan Twojej skóry.

4. Zadbaj o skórę wokół oczu. Wcześniej wspominałam, że osoby z cerą suchą zauważą pierwsze zmarszczki znacznie szybciej niż osoby z cerą normalną czy tłustą. Dlatego właśnie warto zadbać o ten obszar, gdzie pojawiają się zmarszczki mimiczne. Znajdź dobry dla Ciebie krem pod oczy, możesz go stosować tak jak krem do reszty twarzy, zarówno na dzień i na noc. Ważne, żeby był dostosowany do Twojego wieku.

5. Pij dużo wody. Nic tak nie poprawi stanu nawodnienia organizmu jak picie dużej ilości wody, prawda? :) Jeżeli Twoja skóra będzie dobrze nawilżona od wewnątrz, automatycznie będzie wyglądała lepiej na zewnątrz.




To tyle, jeżeli chodzi o moje rady na temat pielęgnacji skóry suchej. Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogę niejednej z Was bo przyznam szczerze, że spodobało mi się robienie tego rodzaju postów, bardziej ,,artykułów" niż recenzji kosmetyków, więc prawdopodobnie będzie ich więcej. Jeżeli macie jakieś swoje sprawdzone sposoby, jak radzić sobie ze skórą suchą, podzielcie się nimi w komentarzach, mogą się przydać i mi i innym dziewczynom. Buziaki!

9 komentarzy:

  1. Warto tez wybierać kosmetyki z substancjami aktywnymi takimi jak kwas hialuronowy, glicyna, mocznik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie nie wiem jaki typ skóry mam - chyba mieszaną, bo trochę się świecę, ale czasami czuję tę suchośc. Super porady! ;D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne porady , ja dokładnie też nie wiem jaki za bardzo mam typ skory , choć wydaję mi się , że mam dość wrażliwą skórę.
    Z kilku porad na pewno skorzystam :)
    Pozdrawiam
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze kupic sobie kilka olejkow do pielegnacji twarzy bo jak na razie do pielegnacji uzywam tylko i wylacznie produktow do mycia, maseczek i kremu nawilazajacego z Barwy Siarkowej.
    Przy okazji mega pomocny post zapisalam sobie kilka rzeczy! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja skóra nie potrzebuje niczego więcej jak krem nawilżający i hektolitry wody ;)
    Bardzo miło czytało się Twojego posta ;) Trzymaj dalej taki wysoki poziom bloga, kochana, a na pewno zajdziesz daleko ;)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja cera jest mieszana ,ale też trochę zachodu jest bo się lubi przetłuszczać w strefie t ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post.Sama mam taką cerę także zaczynam bardziej o nią dbać.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo olejów w moim przypadku działa cuda. ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja używam oleju kokosowego , czyni cuda ;)
    Zapraszam do mnie ;)
    katjanakarolinaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Slavic Girl , Blogger